Teadusartiklid

Laevaliiklusega seonduvate keskkonnariskide optimeerimise võimalustest Soome lahes (Proceedings of the Estonian Academy of Sciences, juuni 2010)

Eesti Teaduste Akadeemia Kirjastuse väljaantavas ajakirjas Proceedings of the Estonian Academy of Sciences avaldati juunis 2010 artikkel "Towards identification of areas of reduced risk in the Gulf of Finland, the Baltic Sea" (eesti k - "Laevaliiklusega seonduvate keskkonnariskide optimeerimise võimalustest Soome lahes"), autoriteks Tarmo Soomere, Bert Viikmäe, Nicole Delpeche ja Kai Myrberg.


Analüüsiti hoovuste tekitatud lisandite transporti Soome lahe pinnakihis aastatel 1987–1991. Rootsi Meteoroloogia ja Hüdroloogia Instituudi arvutatud hoovuste kiiruste andmestikust on tarkvara TRACMASS abil leitud lisandite edasikandumise trajektoorid. Nende statistilise analüüsi kaudu hinnati erinevatele merealadele sattunud lisandite randa triivimise tõenäosust.

Näidati, et Soome lahe lääneosas eksisteerib nn võrdtõenäosusjoon, millest põhja poole sattunud lisandid triivivad suurema tõenäosusega lahe põhjaranda, ja vastupidi. Soome lahe idaosa avamerel on piirkonnad, kuhu sattunud lisandite kandumine randa on vähetõenäoline. Ohutuim laevatee kulgeb piki kirjeldatud joont ja läbi selliste piirkondade. 

Loe edasi


Sündmused & Koolitused
ETKNRLP

29

30

1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

1

2